Τη σύμβαση για το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) του Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων υπέγραψε σήμερα με τον εκπρόσωπο της αναδόχου εταιρείας η Δήμαρχος Μερόπη Υδραίου παρουσία του αντιδήμαρχου Τεχνικών Υπηρεσιών Ν. Καλόγερου. Η συγκεκριμένη μελέτη εντάσσεται στις προτεραιότητες της δημοτικής αρχής από την αρχή της θητείας της και με την ολοκλήρωσή της θα δοθεί η δυνατότητα να υπάρξει για πρώτη φορά ενιαίο χωροταξικό, πολεοδομικό και συγκοινωνιακό πλαίσιο στη λειτουργία της πόλης της Κέρκυρας.

Το Σχέδιο, το οποίο προβλέπεται και στη σύμβαση ότι θα τεθεί σε διαβούλευση με παραγωγικούς φορείς και πολίτες, θα δώσει απαντήσεις ως προς τη διαχείριση της κυκλοφορίας, με ήπιες μορφές μετακίνησης και έμφαση στα δημόσια μέσα μαζικής μεταφοράς, με όραμα να μετατραπεί σταδιακά η πόλη σε μια «έξυπνη» και «πράσινη» πόλη εναρμονιζόμενη στις υπάρχουσες ευρωπαϊκές οδηγίες.

Όπως επεσήμανε η Δήμαρχος Μερόπη Υδραίου σε δηλώσεις της, ουσιαστικά, το Σχέδιο αυτό, πέραν της κυκλοφοριακής μελέτης, πρέπει να είναι ένα «Σύνταγμα» λειτουργίας της πόλης, για τα επόμενα 15 χρόνια το οποίο θα πρέπει να συνυπογραφεί όχι μόνο από τη δημοτική αρχή και το Δημοτικό Συμβούλιο αλλά κυρίως από τους ίδιους τους δημότες. Και αυτό, διότι πρόκειται για μια συμμετοχική διαδικασία η οποία θα εφαρμοστεί με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των συμπολιτών μας, αφού πρωτίστως έχει προηγηθεί ευρεία διαβούλευση. Εργαζόμαστε για μια πιο ανθρώπινη, πιο φιλική για το περιβάλλον και τον άνθρωπο, πιο πράσινη πόλη και στην προσπάθεια αυτή συμπεριλαμβάνεται φυσικά και το μέγα ζήτημα της κυκλοφοριακής ρύθμισης τόσο εντός της πόλης όσο και περιαστικά αυτής.»

Από την πλευρά του ο εκπρόσωπος της αναδόχου εταιρείας DENCO που ανέλαβε την εκπόνηση της μελέτης, Χρυσόστομος Ρυζομηλιώτης στάθηκε στη μακρά εμπειρία της εταιρείας σε τέτοιου είδους σχέδια φέρνοντας ως παράδειγμα την ανάλογη εκπόνηση σχεδίου στο Δήμο Λαρισαίων το οποίο εφαρμόζεται εδώ και τρία χρόνια με ιδιαίτερη επιτυχία. Τόνισε επίσης ότι σε ό,τι αφορά την Κέρκυρα, το εν λόγω Σχέδιο θα παρουσιάσει λύσεις ολιστικές, με σταδιακή εφαρμογή και ορίζοντα 15ετίας.

Τι περιλαμβάνει η μελέτη

Ουσιαστικά πρόκειται για Μελέτη ενός ολοκληρωμένου σχεδίου για τη διαχείριση και τον σχεδιασμό μέτρων και παρεμβάσεων βιώσιμης αστικής κινητικότητας για τον Δήμο Κεντρικής Κέρκυρας & Διαποντίων Νήσων, με χρονικό ορίζοντα 15 ετών. Η συνολική προθεσμία για την περαίωση του αντικειμένου της σύμβασης ορίζεται σε δεκατρείς (13) μήνες, ενώ το σχέδιο θα περιέχει στρατηγικό και επιχειρησιακό σκέλος.

Ο σχεδιασμός Βιώσιμης Κινητικότητας θα αναφέρεται σε όλες τις συνιστώσες του αστικού συστήματος μεταφορών, με βασικούς άξονες:

 Ύπαρξη ενιαίου Χωροταξικού, Πολεοδομικού και Συγκοινωνιακού σχεδιασμού (εναρμόνιση των χρήσεων γης που προβλέπονται στο ΓΠΣ με το είδος των συγκοινωνιακών υποδομών, ιεράρχηση οδικού δικτύου, ιεραρχημένη ανάπτυξη υποδομών κλπ).

 Διαχείριση κυκλοφορίας (οδική ασφάλεια, μέσα μαζικής μεταφοράς, έξυπνη κυκλοφορία, στάθμευση παρά την οδό και εκτός οδού).

 Ήπιες μορφές μετακίνησης (υποδομές για ήπιες μορφές μετακινήσεων, ρυθμίσεις για ήπιες μεταφορές μετακινήσεων).

 Τεχνολογίες και μέτρα για το περιβάλλον (τεχνολογίες για περιορισμό εκπομπών στα οχήματα και στα καύσιμα, ελεγχόμενη στάθμευση, περιβαλλοντική τιμολόγηση IX κ.λ.π.)

Σημειώνεται τέλος, ότι σε σχετικές δηλώσεις της η Δήμαρχος ευχαρίστησε για τη μέχρι τώρα εργασία και κοπιώδη προσπάθεια τόσο τους υπηρεσιακούς παράγοντες όσο και τον ειδικό σύμβουλο κ. Άγγελο Κουλούρη και τον Αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών καθώς όπως είπε εργάστηκαν μεθοδικά ώστε να γίνουν όλες οι χρονοβόρες και απαραίτητες διαδικασίες προκειμένου να φτάσουμε σήμερα στην υπογραφή της σχετικής σύμβασης.